Liikunnalla on tutkitusti lukuisia hyviä vaikutuksia fyysiseen ja psyykkisen terveyteen sekä hyvinvointiin. Säännöllisellä liikunnalla on myös edullisia vaikutuksia useiden kansantautien ennaltaehkäisyssä.

Liikunta on yksi tehokkaimmista (ja miellyttävimmistä) keinoista edistää terveyttä ja ylläpitää toimintakykyä. Se voi olla täsmäase, jolla ehkäistään tai hoidetaan tiettyä oiretta tai sairautta, mutta ennen kaikkea se on yleislääke, jolla oikein annosteltuna voidaan vaikuttaa edullisesti lähes kaikkiin elimistön toimintoihin.

Liikunnan myönteiset vaikutukset ovat tyypillisesti lyhytaikaisia, päiviä ja viikkoja kestäviä. Liikunnasta ei siksi ole hyötyä ”kuureina” tai muuna satunnaisena toimintana. Terveyden ylläpitämiseksi liikunnan on oltava säännöllisesti toistuvaa, koko ihmisiän yli jatkuva elämäntapa.

”Kaikki syyt, jotka estävät meitä säännöllisesti liikkumasta, ovat tekosyitä.”

-UKK


Avaa alta mieleisesi aihealue KLIKKAAMALLA>> merkin kohdalta!


Liikunnan perusteet 

Liikunnan vaikutukset terveyteen ja hyvinvointiin

Kehonmuokkaus

Lajikoulut

Virtuaalitunnit

Näin valmennat itseäsi

WATCH THIS WHEN YOU FEEL LAZY | MotivationGrid